Spis treści
Kultura buntu i protestu społecznego
Wstęp
Rozdział 1. Subkultura

1.1. Wprowadzenie do zagadnienia semiotyki
1.1.2. Język jako tekst kultury
1.1.3. Język jako system znaków
1.2. Kontestacja
1.3. Bunt
1.3.1.Teoria buntu młodzieżowego
1.3.2. Cechy buntu ponowoczesnego
1.4. Subkultura
1.4.1. Krótka charakterystyka wybranych subkultur
1.4.2. Cechy subkultur ponowoczesnych

Rozdział 2. Zarys subkultury rap

2.1. Rap (MC-ing) − „uliczna poezja”
2.2. Graffiti – sztuka aerozolu
2.3. Breakdance – „taniec buntu”
2.4. DJ-ing – „muzy z maszyny”
2.5. Moda – wizerunek polskiego i ukraińskiego rapera
2.6. Miasto jako przestrzenne ramy świata rapu
2.7. Konotacje znaczeniowe subkultury hip-hopowej

Rozdział 3. System semantyczny tożsamości kulturowej

3.1. Ponowoczesna przynależność do subkultury rap
3.2. Preferencje muzyczne uczestników subkultury rap
3.3. Wartości charakterystyczne dla uczestników subkultur
3.4. Tożsamość uczestników subkultury rap

Rozdział 4. System paradygmatyczny buntu

3.1. Ponowoczesna przynależność do subkultury rap
34.1. Bunt jako znak kultury
4.2. Graficzne znaki buntu
4.3. Leksykalne symbole buntu
4.4. Język rapu jako system angażujący emocjonalnie
4.5. Konotacje i denotacje znaków oraz symboli kulturowych
4.6. Paradygmatyczny obraz świata

Rozdział 5. System syntagmatyczny tekstu kultury

3.1. Ponowoczesna przynależność do subkultury rap
5.1. Odbiorcy muzyki rap
5.2. Opinie na temat rapu
5.3. Świat piosenek rapu
5.4. Bunt przeciw otaczającej rzeczywistości
5.5. Slangowa siatka pojęciowa

<
©2017– Bartłomiej Kotowski. Wszelkie prawa zastrzeżone   |   We make the difference: Hotmilk Design Studio

Serwis wykorzystuje ciasteczka (pliki cookies). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie.
Dowiedz się więcej

OK! Zgadzam się